Otel Sistem Danışmanlığı

Otel Sistem Danışmanlığı

Konaklama sektöründe Otel Sistem Danışmanlığı alanında uzman danışmanlarımız ile OTEL YÖNETİM SİSTEMİ danışmanlık hizmeti sunuyoruz.

Otel Yönetim Sistemi Nedir?

Otel yönetim sistemi, bir konaklama tesisin; uluslararası konaklama sektörü standartları, ulusal yasal mevzuatlar ve ISO (International Organization for Standardization) yönetim sistemi standartlarına uygun olarak işletilmesi amacı ile oluşturulan tesis yönetim sistemidir.

Otel Yönetim Sistemi Nasıl Kurulur?

Otel Yönetim sistemi; tesisin misafir beklentileri, konumu,  hedef pazarı, sektör paydaşlarının beklentileri, yatırımcı beklentileri ve personel beklentileri vb. faktörler dikkate alınarak oluşturulmaktadır.

Oluşturulan Otel Yönetim Sistemi;  uluslararası yönetim sistemi standartları, ulusal yasal mevzuatlar ve konaklama sektörü standartlarının tümünü karşılayacak ve bunları baz alarak tümünün üzerine çıkılacak seviyede kurgulanmaktadır.

Otel Yönetim Sistemi Kurulum Aşamaları Nedir?

Otel yönetim Sistemin oluşturulmasında ve etkin olarak uygulanması üç aşamada gerçekleştirilmektedir.

Birinci Aşama : Kişiye göre değişkenlik göstermeyen, her daim aynı şekilde sistemin işlemesi için tesisin hizmet standartları ve operasyon standartları ile çalışanların sorumluluk ve yetkileri tam olarak belirlenir.

İkini Aşama: Oluşturulan operasyon ve hizmet standartlarının etkin olarak uygulanması için öncelikle personelin eğitimi ve bilgilendirilmesi gerçekleştirilir. Akabinde sistemin etkin olarak uygulanmasının sağlanması için sistem yürürlüğe konulur.

Üçüncü Aşama: Tesiste oluşturulan ve uygulamaya konulan sistemin etkinliğini arttırılması ve sürekliliğinin sağlaması için daimi olarak denetim, kontrol ve ölçüm faaliyetlerinin yürütülmesi sağlanır. Denetim, kontrol ve ölçüm faaliyetleri neticesinde iyileştirmeye açık alanlar tespit edilmekte sistemin geliştirilmesi ve iyileştirilmesi sağlanır.

Otel Yönetim Sistemi Hangi ISO Standartlara Uygun Olarak Oluşturulmaktadır?

Otel yönetim sistemi tesislere özel ve benzersiz olarak kurgulanmaktadır.

Talep edilmesi halinde kurgulanan otel yönetim sistemi ISO standartlarını karşılayacak düzeyde oluşturulmaktadır.

Otel Yönetim Sistemi İçerisine Eklenen Sistemler

  • ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi
  • ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi
  • ISO 22000 Gıda Güvenliği Yönetim Sistemi
  • ISO 14001 Çevre Yönetim Sistemi
  • OHSAS 18001İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemi
  • ISO 27001 Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi
  • ISO 50001 Enerji Yönetim Sistemi

Otel Yönetim Sistemi

Otel Yönetim Sistemi Uygulandığında Belge Alınabilir Mi?

Eğer ki tesisinize yönetim sistemi belgesi almak istiyorsanız size özel oluşturulan otel yönetim sistemini kurulumu tamamlanıp uygulamaya konulduktan sonra belge almak için ayrıca bir çalışma yapmanıza gerek bulunmamaktadır.

Çünkü oluşturulan otel yönetim sistemi, yönetim sistemi standartlarının üzerinde kurgulanmaktadır. Bu sayede tesis istemesi halinde talep ettiği yönetim sistemi belgesine sahip olabilmektedir.

Otel Yönetim Sisteminin Faydaları Nedir?

  • Hizmet standartlarının belirlenmesi
  • Operasyon standartlarının belirlenmesi
  • Personelin standartlara uygun olarak eğitilmesi ve geliştirilmesi
  • Operasyonların belirlenmiş kurallar dahilinde gerçekleştirilmesi
  • Operasyonel hataların ortadan kaldırılması
  • Tesisi sisteminin kişiye göre değişkenlik göstermesinin önlenmesi
  • Her daim aynı kalite standartlarının uygulanmasının sağlanması
  • Sistem işleyişinin etkin olarak kontrol edilmesi

Otel Yönetim Sisteminin Nihai Amacı Nedir?

Otel Yönetim Sisteminin oluşturulması ve uygulanmasında neticesinde nihai beklentimiz: Mutlu Misafir, Mutlu personel ve Mutlu yatırımcıdır.