ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi

ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi

ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemine yönelik Danışmanlık, Eğitim ve Belgelendirme hizmeti almak için hemen bize ulaşın!

Danışmanlık Hizmetimiz

ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi kurmak isteyen işletmelere sektörde uzman ekibimiz ile danışmanlık hizmetleri sunuyoruz.

Eğitim Hizmetlerimiz

Kalite Yönetim Sistemi Eğitimlerimiz

  • Bilgilendirme Eğitimi
  • Temel Eğitim
  • İç Denetçi & İç Tetkikçi Eğitimi
  • Baş Denetçi Eğitimi

Eğitim sertifikalarımız, uluslararası IRCA Baş Denetçi onaylı olarak verilmektedir.

Belgelendirme Hizmetlerimiz

Kalite yönetim sistemi belgesi almak isteyen kuruluşlara TÜRKAK veya yurtdışı akreditasyonlu belgelendirme hizmeti sağlıyoruz.

ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi

ISO 9001:2015 Versiyonu

ISO 9001 eski versiyonu olan 2008 versiyonunu yerine gelen ISO 9001:2015 standardı birçok yeniliği de beraberinde getirmiştir.

2015 versiyonuna geçiş konusunda yetkin ekibimiz ile eğitim ve danışmanlık hizmetleri vermekteyiz.

ISO 9001-2015 ile ilgili tüm sorularınız için bize ulaşabilirsiniz.

Kalite Yönetim Sistemi Nedir?

Günümüzde bir firma hangi sektöre ürün ya da hizmet verdiği fark etmeksizin mutlaka bir rakibi vardır. Sektörlerde bulunan firmaların rakiplerinin önüne geçebilmesi ve yasal zorunlulukları karşılayabilmesi gibi nedenlerden dolayı çeşitli sertifikalara sahip olmalıdır. Kalite konusunda en önemli ve temel olarak nitelendirilebilecek sertifika ise ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi olarak bilinir.

ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi, neredeyse her firmanın kullanabileceği ve kalite yönetimini kapsayan bir sertifikadır. Yani farklı kalite belgeleri alınmadan önce gerekli altyapının oluşturulabilmesi için bu belge mutlaka alınmalıdır. ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi, işletme ya da kuruluşların daha verimli olmasının yanı sıra müşteri memnuniyetinin artırılmasını sağlar. 

Kalite Yönetim Sistemi Temel 8 Prensibi Nedir?

Kalite Yönetim Sistemi’nde bulunan temel 8 prensibi şu şekilde sıralayabiliriz;

  1. Müşteri Odaklılık: İşletmeler ya da kuruluşlar müşteriler sayesinde var olmaktadır. Bu yüzden müşteri odaklılık ilk sıradadır.
  2. Liderlik: Liderler, kuruluşun hedeflerine ulaşabilmesi için gerekli katılımı ve desteği sağlamalı, bu birliği sürdürmelidir.
  3. Çalışanların Katılımı: Her ne kadar kusursuz bir plan / programa sahip olsanız dahi çalışanlarınız size katılmıyorsa istediğiniz sonuca ulaşamazsınız. Bu yüzden çalışanların katılımı çok önemlidir.
  4. Proses Yaklaşımı / Süreç Yaklaşımı: Belirlenen hedefin gerçekleştirebilmesi için kaynaklar verimli kullanılmalı ve faaliyetler doğru yönetilmek zorundadır. Bu yüzden süreçler olması gerektiği gibi profesyonelce yönetilmelidir.
  5. Yönetimde Sistem Yaklaşımı: Yönetim Sistemi’nin tanımlanması ve hedeflerin gerçekleştirilmesi için tüm süreçler birbiriyle entegreli bir şekilde yönetilmelidir.
  6. Sürekli Gelişim / Sürekli İyileştirme: İşletme ya da kuruluşun daima bir hedefi olmalıdır. Bu hedefe ulaşabilmek için her zaman geliştirme ve iyileştirme çalışmaları yapılmalıdır. 
  7. Karar Vermede Gerçekçi Yaklaşım: Karar verirken, veriler ve analizler ile elde edilen sonuçlara göre gerçekçi kararlar alınmalıdır.
  8. Karşılıklı Çıkar Esasına Dayanan Tedarikçi İlişkileri: İşletme ya da kuruluşlar tedarikçiler ile iş birliği içerisindedir. Her iki tarafta birbirine ihtiyaç duyduğu için birbirlerine artı değer katmalıdır.

ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi kurmak ya da ISO 9001:2015 Versiyonuna geçiş yapmak istiyorsanız, Okco olarak alanında profesyonel çalışanlarımız ve profesyonel ekipmanlarımız ile hizmete hazırız. Daha fazla bilgi sahibi olmak için iletişim kanallarımızdan birini kullanarak bizimle iletişime geçebilirsiniz.

WhatsApp WhatsApp Destek Hattı