Otel Gizli Misafir Denetimi

Otel Gizli Misafir Denetimi

Tesisiniz sunduğu konaklama deneyimi hakkında Gizli Misafir Denetimi ile profesyonel bir değerlendirme gerçekleştiriyoruz.

Neden Gizli Misafir

Tesisinizin sunduğu konaklama deneyimi hakkında objektif değerlendirmesi almak tesisinizle ilgili alacağınız kararların doğru olmasını sağlayacaktır.

Misafir memnuniyeti ölçümleri, tesisin performans hakkında bilgi vermekle beraber sadece yeterli olmayacaktır. Çünkü misafirlerin tesiste bulunma amacı değerlendirme değil konaklama yapmaktır. Ayrıca misafirler deneyimleri hakkında her zaman değerlendirme yapmazlar.

Gizli misafir ise tesisin her alanında misafir gibi hizmet alır ve sürekli olarak değerlendirme yapar. Ayrıca gizli misafir, konaklamasını profesyonel bir yaklaşım ile yapacağı için hiçbir detayı atlamadan size tesisiniz hakkında objektif ve ayrıntılı bir değerlendirme sağlar.

Gizli Müşteri Nedir?

Günümüzde müşteri memnuniyeti her sektörde oldukça önemlidir. Ancak otel işletmeciliği gibi sektörlerde, müşteri memnuniyetinin önemi çok daha fazladır. Bu yüzden işletme sahipleri çeşitli hizmetlerden faydalanarak, işletmesinin müşteri memnuniyetini arttırmayı amaçlar.

İşletme sahiplerinin müşteri memnuniyetini artırabilmek için faydalandığı hizmetlerden biri de “Gizli Müşteri” olarak bilinir. Gizli Müşteri, gizli denetçi olarak bilinir. Gizli müşteri, başta özel sektörde olmak üzere müşteriye doğrudan hizmet veren firmaların iş yerlerine sıradan bir müşteri olarak gider ve oradaki hizmet kalitesini değerlendirir. 

Gizli müşteri günümüzde oldukça bir hizmet olduğu için bu konu ile ilgili pek çok soru sorulmaktadır.

 

Gizli Müşteri Şartları Nelerdir?

Her meslek dalında olduğu gibi Gizli Müşteri olmak isteyen kişi, belli başlı özelliklere sahip olmalıdır. Gizli müşteri olmak isteyen kişilerin özellikleri yani gizli müşteri şartları şu şekildedir;

  • Rol yapma yeteneği üst düzey olmalıdır. Yani herhangi bir mağazaya girdiğinde kimliğini belli etmeden, müşteri gibi davranabilmelidir.
  • İletişim kabiliyeti üst düzey olmalıdır. 
  • Detaycı ve titiz bir araştırmacı olmalıdır.
  • Gerektiğinde sorumluluk alabilmelidir.
  • Objektif olmalıdır.
  • Gözlem kabiliyeti üst düzey olmalıdır.
  • İyi bir hafızaya sahip olmalıdır.
  • Gözlemlerini ve deneyimlerini yazılı olarak ifade edebilmelidir.

Gizli müşteri olmak isteyen kişiler bunlar gibi pek çok şartı sağlamak zorundadır. Ancak gizli müşteri olmak isteyenlerin herhangi bir eğitim kurumunda eğitim almasına gerek yoktur. Yani gizli müşteri olmak isteyen kişiler gerekli şartları sağladığını düşünüyorsa, ajansların gizli müşteri ilanlarına başvuru yapmaları yeterli olacaktır.

Gizli Müşteri Denetlemesi Nasıl Olmalıdır?

Otellerde gizli müşteri ve gizli misafir denetimleri, tesis yatırımcıları veya üst yönetimi tarafından talep edilmesi halinde yapılır.

Gizli misafirin kim olduğundan ve ne zaman geleceğinden sadece yatırımcı veya üst yönetimin bilgisi olur.

Gizli misafir normal bir misafirin gibi rezervasyon aşamasından başlayarak tesisten çıkış yapana kadar normal bir misafir gibi tüm süreçleri deneyimler ve değerlendirme yapar.

Gizli misafirin tipi tesisin talebi doğrultusunda belirlenir. Tek kişi, çift kişi veya aile olarak gizli misafir konaklama değerlendirmesi sağlanabilir.

Gizli müşteri denetlemesi sırasında gizli müşteri mağazaya adım attığı andan itibaren dikkat çekmeyerek, bir müşteri gibi davranmalıdır. Objektif olarak mağazayı incelemeli, deneyim ve gözlemlerini hafızasında tutmalıdır. 

Tüm bu işlemlerin ardından ise bir rapor yazılmalıdır. Bu raporun içeriğinde ise objektif bir şekilde gözlem ve deneyimlerini ifade etmelidir. 

Gizli müşteri hizmetinden faydalanmak istiyorsanız, Okco olarak profesyonel çalışanlarımız ile profesyonel bir değerlendirme gerçekleştiriyoruz. Daha fazla bilgi almak için iletişim kanallarımızdan birini kullanarak bizimle iletişime geçebilirsiniz.

otel gizli misafir denetimi

Raporlama

Gizli misafir tarafından konaklama deneyimi sağlandıktan sonra, tesisin değerlendirilen tüm alanları ile ilgili olarak ayrıntılı değerlendirme raporu sunulmaktadır.

Her bölümün ayrı değerlendirildiği bu raporda, departman & bölümün performans puanı ve tespit edilen uygunsuzluklar ayrıntılı olarak sunulmaktadır.

WhatsApp WhatsApp Destek Hattı