Gizli Müşteri Nedir ve Önemi Nelerdir?

Raf Periyodik Kontrol Nedir?
9 Haziran 2022
Raf Statik Analizi Neden Yapılmalıdır?
23 Haziran 2022

Gizli Müşteri Nedir ve Önemi Nelerdir?

Müşteri memnuniyeti otel işletmeciliği ve pazarlama sektörü başta olmak üzere neredeyse tüm sektörlerde oldukça önemlidir. Farklı sektörden işletme sahipleri çeşitli hizmetlerden faydalanarak, müşteri memnuniyetini artırmaya amaçlamaktadır. Bu hizmetlerden biri de “Gizli Müşteri” olarak bilinir.

Gizli Müşteri, müşteri gibi görünen gizli bir denetçidir. Başta özel sektör olmak üzere otel işletmeciliği sektöründe de olduğu gibi müşterisine doğrudan hizmet veren firmalar tarafından sık sık tercih edilen bir hizmettir. Gizli müşterinin en büyük önemi, çalışanların normal bir müşteriye nasıl davrandığını belirleyebilmesi ve hizmet kalitesini değerlendirebilmesidir. 

Gizli müşteri son yıllarda oldukça popüler bir hizmet olduğu için bu konu ile ilgili bazı sorular sık sık sorulmaktadır.

İlginizi Çekebilir: Otel Gizli Misafir Denetimi 

Gizli Müşteri Nasıl Olunur?

Gizli müşteri olmak isteyen kişilerin herhangi bir özel eğitim almasına gerek yoktur. Ancak gizli müşteri olmak isteyen kişiler, belli başlı bazı özelliklere sahip olmalıdır. Gizli müşteri olarak görev yapacak kişilerin sahip olması gereken özelliklerden bazıları şu şekildedir;

  • İlk olarak gizli müşterinin rol yapma yeteneği üst düzey olmalıdır. Bir mağazaya girdiğinde ilgi çekmeden, sıradan bir müşteri gibi davranabilmelidir.
  • Çalışanlarla sağlıklı bir iletişim kurabilmesi için iletişim kabiliyeti yüksek olmalıdır.
  • Değerlendirme yaparken ve rapor hazırlarken objektif davranmalıdır.
  • Mağaza ya da işletmedeki durumu iyi analiz edebilmek için gözlem kabiliyeti üst düzey olmalıdır.
  • Gözlem ve deneyimlerini yazılı bir şekilde ifade edebilmelidir.
  • İşletme ya da mağazayı doğru bir şekilde denetleyebilmek için detaycı ve titiz bir araştırmacı olmalıdır.

Eğer bu özelliklere sahip olduğunuzu düşünüyorsanız, gizli müşteri hizmeti veren bir firmaya başvuru yapabilirsiniz. 

Gizli Müşterinin Görevleri Nelerdir?

Gizli müşterinin pek çok farklı görevi vardır. Bu görevlerin başında gerçek / normal bir müşteri gibi davranıp, işletmeden hizmet almak gelir. Bunun yanı sıra diğer görevlerinden bazıları şu şekildedir;

  • Mağazadaki diğer müşterilerle iletişime geçerek, çalışan personel ile ilgili bilgi toplar.
  • İşletmelere verilmek üzere detaylı bir rapor oluşturur.
  • Gizli müşteri hizmetinden faydalanan kişinin isteği doğrultusunda belirlenen ürünleri satın alır ya da hizmetlerden faydalanır.
  • Hizmetten faydalanan kişinin belirlediği bütçeyi aşmamaya çalışır.
  • Ürün ya da hizmet sonrasında alınan faturaları saklar ve işverene teslim eder.

Temel olarak gizli müşterinin görevleri bu şekildedir.

Gizli Müşteri Denetleme Sonuçları Nelerdir?

Gizli müşteri denetlemesi sonucunda gizli müşteri tarafından bir rapor hazırlanır. Bu raporda çalışanların müşterilere karşı davranışları objektif bir şekilde değerlendirilmektedir. Gizli müşteri hizmetinden faydalanan işletmenin sahibi bu denetleme sonrasında iş yerinin eksik noktalarını tespit edebilir. 

İşveren rapor ve değerlendirme sonucuna göre gerekli iyileştirmeleri yaparak müşteri memnuniyetini artırarak piyasa rekabetinde rakiplerinin önüne geçebilir ve çalışanlarının eksik noktalarını tespit edebilir.

Gizli müşteri denetleme hizmetinden faydalanmak istiyorsanız, Okco olarak profesyonel çalışanlarımız ile profesyonel bir değerlendirme gerçekleştiriyoruz. Daha fazla bilgi almak için iletişim kanallarımız ile bizimle iletişime geçebilirsiniz.

WhatsApp WhatsApp Destek Hattı